Welpen

Informatie - welpen

Leeftijden: 7 t/m 11
Opkomsttijden: Zaterdag, 10:00 t/m 12:00

Sociale media van de welpen

Welpen

Jongens en meisjes van 7 tot 11 hebben bij ons hun eigen onderdeel. Wist u dat de welpen ooit de eerste jeugdleden van de Franciscus Lodewijkgroep waren? De welpen draaien op zaterdagmorgen van 10:00 uur tot 12:00 uur.

Welpen zijn eigenlijk jonge wolven, die elke week in hun vacht (uniform) naar het hordehol gaan. Daar gaan ze op jacht of luisteren ze naar de wijze dieren uit de jungle. Als welp kun je bijvoorbeeld lekker dansen, springen en muziek maken met Baloe, de grote bruine beer, een spannende speurtocht maken met Bagheera, de zwarte panter, of toneel spelen met Kaa, de sissende slang. De verhalen zijn gebaseerd op het Rimboeverhaal van Rudyard Kipling en gaan over het jongetje Mowgli, dat in de Rimboe tussen de dieren opgroeit. In de verfilming van Walt Disney is dit nog altijd een van de meest populaire kinderfilms. De Horde, een groep welpen, beleeft de avonturen geleid door de welpenleiding. Soms spelen de welpen in kleine groepjes. Deze groepjes heten nesten. De namen van de nesten zijn afgeleid van de kleuren die een echte wolvenvacht kan hebben (grijs, bruin, rood of zwart). De nesten bestaan uit welpen van alle leeftijden, zodat de oudere welpen de jongere kunnen helpen.

Welpen die 11 jaar zijn geworden mogen overvliegen naar de scouts.

Wil je zoon of dochter een keer bij ons komen kijken?
Laat het ons dan even weten!

E-mail: welpen@scoutingflg.nl

Neem contact op met de welpen