Verkenners

Informatie - verkenners

Leeftijden: 11 t/m 15
Opkomsttijden: Vrijdag, 19:00 t/m 21:00

Sociale media van de verkenners

Wie zijn de verkenners

Als welpen 10 jaar zijn geworden, vliegen ze meestal over naar de verkenners. Verkenners zijn jongens van 11 tot 15 jaar die bij deze speltak steeds zelfstandiger aan de slag gaan. Op een weekend of op zomerkamp koken ze bijvoorbeeld hun eigen eten. Dit is voor jongens van deze leeftijd erg leuk. Ze krijgen steeds meer zelfvertrouwen, want ze ontdekken wat ze allemaal zelf kunnen. Ook leren ze met oudere en jongere jongens samen te werken. Vaak komen ook vrienden van verkenners een opkomst meedraaien en als ze het leuk vinden kunnen ze ook lid worden van onze scoutinggroep.

Wat doen de verkenners

Iedere opkomst is weer anders. Ze werken met GPS, knopen, koken, muziek, spel en buitenactiviteiten. Het leidingsteam is enthousiast en bedenkt de activiteiten, maar de verkenners hebben ook de ruimte om zelf opkomst-ideeën in te brengen.

Weekenden en kampen

Een aantal keer per jaar gaan de verkenners een weekendje weg. Meestal slapen ze dan in een tent bij een andere scoutinggroep. Tijdens het weekend doen ze veel actieve dingen zoals: klimmen, een hike lopen, kampvuur maken, etc. In de zomervakantie gaan de verkenners ook een week op kamp. Meestal is dit de eerste week van de (basis) schoolvakantie. De verkenners worden in patrouilles verdeeld. Iedere patrouille zet zijn eigen tent op en pioniert een keuken. In die keuken koken ze iedere avond hun eigen eten. De leiding slaapt ook in een tent en bouwt ook een eigen keuken.

Opkomsttijden

De verkenners hebben elke vrijdagavond van 19.00 uur tot 21.00 uur opkomst.

Verder met Scouting

De verkenners vliegen meestal in het jaar dat ze 15 zijn op kamp over naar de explorers. De explorers hebben iedere vrijdag van 20:00 uur tot 22:00 uur opkomst.

Nieuwsgierig geworden? E-mail: verkenners@scoutingflg.nl

Neem contact op met de verkenners