Stam

Informatie - stam

Leeftijden: 18 t/m 21
Opkomsttijden: Vrijdag, 20:00 t/m 22:00

Sociale media van de stam

Wie is de stam

Dit is het oudste jeugdonderdeel na de explorers. Deze groep in de leeftijd van 18 tot 21 jaar draait gemengd, oftewel jongens en meiden samen. De stam heet officieel de Jan van Hoof Stam, vernoemd naar de verzetsstrijder Jan van Hoof.

Wat doet de stam

De stam is het meest zelfstandige jeugdonderdeel van de vereniging. De stamleden verzinnen zelf hun opkomsten. Er is geen begeleiding die je helpt met de opkomst. De stam heeft wel een adviseur die de stam adviseert, maar zelfstandigheid staat centraal.

Weekenden en kampen

Ook de weekenden en kampen zijn anders dan bij de Explorers, omdat ze ook zelf georganiseerd worden. Je maakt van het weekend of kamp wat je als groep er van wil maken en wat er binnen de mogelijkheden van de leden ligt. De adviseur kijkt natuurlijk wel mee.

Opkomsttijden

De stam draait elke vrijdag opkomst van 20:00 tot 22:00.

Verder met scouting

Als je 21 wordt kan je nog verlenging aanvragen voor de stam. Daarna kan je boomstamlid worden. Vaak worden stamleden ook gevraagd om te helpen bij de andere speltakken. Sommige stamleden gaan ook echt leiding geven aan jongere onderdelen.

Voor meer informatie over de stam kan je mailen naar: stam@scoutingflg.nl

Stafleden van de stam

Marcel
Adviseur