Kabouters

Informatie - kabouters

Leeftijden: 7 t/m 11
Opkomsttijden: Zaterdag, 10:00 t/m 12:00

Sociale media van de kabouters

Snorregakring

De welpen (jongens) waren ooit de eerste leden van de Franciscus - Lodewijkgroep. In mei 1933 kwam de Waingungahorde voor het eerst bijeen. De kabouters (meisjes) hebben sinds 1 januari 1989 hun eigen kring, de Snorregakring. De kabouters draaien op zaterdagmorgen van 10:00 uur tot 12:00 uur. Samen met de leiding beleven zij veel avonturen in het fantasieland Bambilië.

Bambilië

De kabouters hebben een geheel eigen land waar ze kunnen spelen en avonturen beleven; het land Bambilië. Op het eiland liggen verschillende dorpjes, maar er is ook veel bos, er zijn rivieren en er is zelfs een heus moeras. Elk dorp of gebied heeft zo zijn eigen kenmerken. Zo kun je in Haverhoek alles vinden om brood te bakken. Willen de kabouters spelen in een kasteel dan kunnen ze naar Driemstein. Kabouters houden van actief bezig zijn, maar kunnen ook genieten van mooie knutsels maken of gezellig liedjes zingen met elkaar. Kabouters hebben ook een eigen geheimtaal, een taal die alleen kabouters (en ook hun leiding) kunnen lezen. Tijdens de opkomsten spelen de meisjes vaak met de hele groep een spel, maar soms spelen ze liever in kleine groepjes, die noemen ze volkjes. Als kabouters geïnstalleerd worden krijgen ze een speciale kabouternaam, maar die houden we nog geheim! De kabouters gaan ieder jaar samen met de welpen op kamp.

Elke zaterdag komen alle kabouters naar Bambilië. Ze hebben daar een eigen lokaal dat speciaal voor hen is ingericht. De muren zijn mooi versierd met tekeningen van kabouters en ook de 'landkaart' van Bambilië ontbreekt natuurlijk niet.

Kabouters die 11 jaar zijn geworden mogen overvliegen naar de padvindsters.

Wachtlijst

De afgelopen tijd is onze welpenhorde enorm gegroeid! Dit vinden wij zelf ook meer dan leuk, maar helaas kan ons opkomstlokaal zoveel kinderen niet meer aan. Hierom hebben wij besloten dat we tijdelijk een stop hebben gezet op de nieuwe ledenaanwas. Zodra de groep weer wat kleiner is geworden is uw kind natuurlijk meer dan welkom! Mocht u graag op hoogte gehouden willen worden over wanneer uw kind er weer bij kan zijn, wilt u dat uw kind op de wachtlijst komt, of heeft u algemene of andere vragen, stuur dan gerust een mailtje naar ons: kabouters@scoutingflg.nl

Neem contact op met de kabouters