Explorers

Informatie - explorers

Leeftijden: 15 t/m 18
Opkomsttijden: Vrijdag, 20:00 t/m 22:00

Sociale media van de explorers

Wie zijn de explorers

Na de scouts komen de jongens en meisjes in een gezamenlijke groep: de explorers. De explorers is een groep die ontstaat uit de jongens (de rowans van rowanafdeling 1) en de meisjes (de sherpa's van sherpa-afdeling 657) in de leeftijd van 15 tot 18 jaar. Samen maken zij zelf hun eigen opkomsten onder begeleiding van leidinggevenden.

Wat doen de explorers

Het is moeilijk te vertellen wat de explorers doen want de leden verzinnen zelf hun opkomsten. Dus als jij een avond wilt gaan vissen, klimmen, zwemmen, crea-knutselen, of ...verzin het maar... dan kan je dit samen met hulp van je leidinggevenden organiseren, of alleen als je dat wilt. Hierdoor is iedere opkomst anders! De explorers hebben bijvoorbeeld ook een Youtube-kanaal!

Weekenden en kampen

De weekenden en kampen van de explorers zijn vaak actief en de reis gaat soms ook naar het buitenland. De activiteiten zijn dan veelal kamperen, hiken, speleoën (ondergrondse grotten verkennen) en nog veel meer. De kampen gaan vaak nog verder weg, 1 of 2 weken naar Italië, Spanje, Duitsland, Polen, Tsjechië, noem het maar op. En het beste is nog dat je zelf bepaalt waarheen je gaat, en wat je gaat doen!

Opkomsttijden

De explorers draaien elke vrijdag opkomst van 20:00 tot 22:00

Verder met scouting

Na de explorers, als je 18 bent geworden ga je naar de stam, hier wordt je nog zelfstandiger en krijg je nog meer vrijheid.

Voor meer informatie over de explorers kan je mailen naar: explorers@scoutingflg.nl

Neem contact op met de explorers