Bevers

Informatie - bevers

Leeftijden: 5 t/m 7
Opkomsttijden: Zaterdag, 10:00 t/m 12:00

Sociale media van de bevers

Jongens en meisjes van 4 tot 7 jaar

Voor de jongens en meisjes van 4 tot 7 jaar heeft scouting een eigen onderdeel. De bevers beleven veel avonturen in Hotsjitonia. Op zaterdag van 10.00 uur tot 12.00 uur komen zij bij elkaar om met elkaar en met hun leiding te spelen. De beverkolonie van onze groep werd officieel geïnstalleerd op 23 april 1986.

'Hotsjietonia'

In het dorp Hotsjetonia vind je allemaal verschillende huizen.

Hierin wonen de bewoners van het dorp. Je vindt er Professor Plof & Rozemarijn, Rebbel & Bas Bos, Stanley Stekker, Sterre & Steven Stroom, Keet & Fleur Kleur en Noa. Elke bewoner heeft een karaktereigenschap die wij in het spelaanbod op scouting gebruiken. Zo houdt Rozemarijn erg van koken, Noa vindt het leuk om voor te lezen en te praten, Bas en Rebbel houden van de natuur en de kijk op dieren, Keet kan geweldig schilderen en knutselen en Fleur vindt verkleedpartijtjes heerlijk. Stanley Stekker houdt zich vooral bezig met de techniek van tegenwoordig, zoals computers. Professor Plof gaat vaak experimenteren met verschillende proefjes of creatieve vaardigheden en met Sterre en Steven Stroom beleven we de gekste avonturen, zij zijn echte reizigers.

‘Stuiter’ is meestal te vinden op het speelveld, maar is ook vaak op stap met een van de dorpsbewoners. Dit karakter staat voor de bevers die wij kennen, het kan dus een jongen of een meisje zijn. Elke zaterdagochtend komen de bevers spelen in dit dorp.

De bevers die 7 jaar zijn geworden mogen overvliegen. Ze komen dan bij de welpen

Wil je je zoon of dochter eens bij ons laten kijken?

Laat het even weten via E-mail: bevers@scoutingflg.nl

Neem contact op met de bevers